ريمون شاؤل

المنتدي للتحميل والتصفح المجاني فمرحبا بك . العاب . موضوعات اسريه . موضوعات ترفيهيه . كوميديا . موضوعات تخص الشباب. مطبخ . فوازير واسئله . ..... الخ
 
الرئيسيةصفحه الاستقبال*اليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخولجروب المنتدي علي الفيس بوك
الان حل مشاكل صيانه الداتا شو ... في المنيا الان صيانه الداتا شو وتغيير اللمبات والعدسات للاستعلام ريمون شاؤل 01210004369 - 01111603182 ريمون شاؤل
يسعدني ويشرفني ان ادعوك لزياره موقعي الجديد ولا تحتاج فيه الي التسجيل بالموقع للتحميل ولكن التحميل مجاني وبدون تسجيل وبه موضوعات جديده
يمكنك زياره موقعي علي الرابط الاتي
او اكتب في جوجل : موقع ريمون شاؤل
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المحتويات
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
ريمون شاؤل
 
مجدى عيد
 
بنت الرب
 
كوكى بنت الفادى
 
mena3m
 
samirmelio
 
ANTOUN
 
لولي
 
ابتسام
 
youssef159
 
سحابة الكلمات الدلالية
ابطال دراسه شطار الجنس المسيح الحياه الوقت عيالك يسوع الروحي كوميديه لعبة الخدمة مسرحيات الاخر اسماء التعامل اليوم الكتاب خيمه برجك الاجتماع موضوع مسرحية التوبة المقدس
المواضيع الأخيرة
مواقع ننصح بها
شبكه الحل للبرامج
http://www.al7ll.com/vb/

موقع قناه الطريق
http://www.altarektv.com/

موقع قناه الحياه
http://www.hayatv.tv/

قناه zat7 kida للاطفال
http://www.sat7kids.com/


بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم

شاطر | 
 

 اسكتش القيمه والدور

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ريمون شاؤل
المدير العام للمنتدي
المدير العام للمنتدي
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 656
العمر : 38
الموقع : مكاني السماء مع المسيح
العمل/الترفيه : المدير العام للمنتدي
نقاط : 1360
تاريخ التسجيل : 28/02/2009

مُساهمةموضوع: اسكتش القيمه والدور   الأربعاء 11 مارس 2009, 10:13

[size=18][color=black]اسكتش القيمة والدور

* صوت جهوري : فتحوا عينيكم ,..... و طرطؤو ا ودانكم .... لسه في المسابقة عاوزينكم ... ركزوا و خلوا بالكوا .... النهاردة احنا بندور ع القيمة اللي موجودة في الأسرة
* هاني يدخل و يقاطع الصوت : قصدك يعني ان الأسرة المثالية لازم يكون عليها القيمة وسط الناس ... أسرة كده شياكة وopen من غير ترباس
* الصوت : هو أنا عمري ما أقول حاجه و تفهموها صح في البيت ده أبداً .... طب بجد ما انا مكمل كلامي .. هه
هاني : يا أخ .... يا اخ ... طب فهمني ... استني بس
* يدخل الأب و الأم
الأم : خلاص يا بني ما تتعبش نفسك ... الموضوع مفهوم ... عاوزين أسرة زي الفل .... كل واحد منها عليه القيمة .... و احنا علي رأي المثل " قيمة ومركز ووظيفة ميري " .... مش هيلاقوا أحسن مننا
الأب : لأ هيلاقوا يا هانم و هيلاقوا كتير كمان ... انتي ناسية مجموع إبنك السنه اللي فاتت ... فيه حد عليه القيمة يجيب 85% في ثانوية عامة في الأيام دي ... دا مجموع مايساويش شلن
هاني : يعني هي القيمة ما بتجيش إلا بالمجموع .؟؟ مافي ناس كتير ماجابتش مجاميع و رغم كده نجحوا في حياتهم و بقوا مليونيرات كمان ... تقدر تقول لي انهم مالهمش قيمة
الأب : قصدك إيه يا ولد... إننا مالناش قيمة عشان مش مليونيرات ..... انت عارف كويس إن الفلوس عمرها ما تدي قيمة للبني آدم
* تدخل نانسي و تقاطعه : بالظبط يا بابا ... إيه ياهاني .... انت بتتكلم كأنك في فيلم عربي قديم ... مش في بيت فيه ناس مؤمنين و عارفين ربنا
الأم : برافو يا نانسي ... يا بني دا كفاية إن أبوك خادم في الكنيسة وبيقوم بدور كبير فيها بقاله اكتر من 20 سنه ... إنت عاوز إيه أكتر من كده قيمة ..... دا الكنيسة من غيره تجيب ضلفها
هاني : علي مهلكوا علي يا جماعة .... انتوا طلعتوني الشرير بتاع القعدة كده ليه ؟ .... أنا بس بصراحه متلخبط و عاوز أفهم ... اعمل إيه عشان يبقي لي قيمة وسط الناس ؟
الأب : تذاكر و تجيب مجموع و تقرا كتب و تبقي إنسان مثقف الناس تثق فيه و تحترمه و تاخد رأيك في كل حاجه و تشتغل شغلانه محترمة و تنجح فيها
الأم : لو القيمة في موضوع الشغل ده .... يبقي أنا ماليش قيمة خالص ... انا طول اليوم وسط البصل و الخضار و بأطلع منه ع الغسيل و المسح
هاني : أيوة يا ست الكل .... بس محدش يقدر يعيش من غير الشغل إللي إنتي بتعمليه ده
نانسي : بس فيه ناس بحس إن لهم اهمية كبيرة قوي وسط السلة رغم إن مالهمش لا شغلو و لا مشغلة ... بس بيبقوا روشين و ده مهم ... أو لو كانت بنت حلوة و روشة ...
هاني : علي رأيك ... أنا مهما حاولت مش ممكن أعرف أعمل لنفسي قيمة و أهمية زي وائل صاحبي ... إللي بياكل بعقل الكل ولاد و بنات حلاوة في ثواني ... انا بيتهيألي فعلاً إن القيمة تيجي من حب الناس و المكانة اللي بيحطوا الإنسان فيها
الأم : إحنا كده لسه ماوصلناش لحل في الموضوع
الأب : غالباً ... هنضطر نعمل زي كل يوم و نفتح الموضوع للمناقشة
نانسي : هو إحنا كل يوم هنقلب للناس دماغهم و نزعجهم
هاني : معلش بقي ... ماهم ناس عليهم القيمة و هيستحملونا

لتحميل الملف اضغط عي هذا الرابط
http://www.4shared.com/get/92263222/d6aba4f2/___online.html
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://elraha.ahlamontada.com
 
اسكتش القيمه والدور
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
ريمون شاؤل  :: قسم المسرحيات والمسرح :: المسرحيات-
انتقل الى: